tisdag 21 juni 2011

Blir lite less

Ja, som rubriken lyder!
Ni vet (eller ja alla kanske inte vet) men det finns stolpar där kommunen har satt upp en behållare med bajspåsar som man kan ta av om man har glömt. Däremot finns det många som tar hela bunten, så när den "hederliga" människan (jag) råkat glömma bajspåsen och ser i sin lycka att det finns en hund-bajs-påse-stolpe lite längre fram så är det JÄVLIGT irriterande att dom är tomma då man kommer fram och ska låna en.
Iallafall så hade jag en irriterande tant som glodde på mig för att jag skulle ta upp skiten naturligtvis, men eftersom "stolpen" var tom och jag glömt mina så blev det inge bajs upplockning, istället en jävligt sur min av tanten. Irriterat sa jag "Det finns inga bajspåsar, du kanske har en påse att låna ut?". Men icke! Hon vände på röven och gick vidare.

Så, snälla ni som tar av kommunens hund-bajs-påse-stolpar, ta en eller två, inte hela bunten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan, lämna gärna ett tassavtryck efter er!