onsdag 15 juni 2011

Lydnad

Idag har jag tränat klicker med Ben. Jag lade ut lite olika saker på golvet och väntade för att se vad han hittade på! Saker som låg på golvet var en plastpåse, ett hundben, en boll, en kamptrasa och en låda med hantelvikter i. Vad fick vi för resultat? Jodå, Ben hämtade hundbenen och kamptrasan, han trampade på plastpåsen och så klev han upp med båda framfötterna på lådan! Sedan tog jag bort allt och väntade, då duttade han med nosen på min näsa flera gånger, typ som om han pussade mig, hihi!
Tänk vad en hund kan hitta på om den bara får chansen att använda sitt huvud!

Imorgon blir det lydnads träning på kvällen med ett gäng (ganska många Siberian Huskys tror jag det kommer, hihi) Det ska bli riktigt roligt, ÄNTLGEN! Vi får väl se vad det kommer tränas på imorgon! Kommer ta med kameran så att det blir lite bilder också :)

Vi ska även gå och hälsa på hemma hos Nixon! Det ska även det bli kul och låta dom få härja av sig. Store bror Nixon och lillebror Ben, hihi.

Nej nu ska jag ge mig. Ben sover och jag själv ska ta en macka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hejsan, lämna gärna ett tassavtryck efter er!