söndag 19 juni 2011

Lydnads pass med ett gäng draghundar

Japp, nu är det snart ny vecka! Vad har vi hunnit gjort? Vi har hunnit väga matvraket, haha! Sedan så har vi varit hos storebror Nixon och busat en hel dag! Det var riktigt roligt. Ben och Nixon tycker om varandra så mycket. Nixon kan inte hålla sig när Ben kommer, även fast han inte kan röra bakdelen så bra. Äkta vänskap! Han hoppar jämfota med bakfötterna och ser ut som en känguru!
På kvällen så drog jag och Ben iväg på lydnads träning tillsammans med SDHK (finns bilder från dagen också).  Mycket roligt och MYCKET bra träning för Ben, som inte alls lyssnade på matte utan bara tyckte att de andra hundarna var intressanta. Vi tränade mycket kontaktövningar, platsliggning och inkallning bland andra hundar m.m. Det blir mer träning nu på söndag och det kommer också bli kul. Som sagt, Ben behöver detta!

Igår tog jag och Ben en cykeltur in till byn. Jag behövde handla lite förnödigheter och som vanligt så var Ben jätte duktig och sprang så fint vid min sida, även fast det kom andra hundar som vi behövde passera!

Dagen idag har innehållit bus ute och kontakt träning. Det har regnat så vi har försökt passa in buset och träningen mellan uppehållen, hehe. Klippte alla vovvarnas klor idag med och filade så att dom blev så fina!

Så nu ska jag sova, hundarna snarkar redan!

1 kommentar:

  1. Vi måste träna tillsammans någon Dag/kväll innan Thurisaz hoppar ur skinnet ;P

    SvaraRadera

Hejsan, lämna gärna ett tassavtryck efter er!